چگونگی دریافت برنامه‌ی منهاج فردوسیان از امام عصر (ارواحنا فداه)
نوشته شده توسط : احمد احمدی


سؤال: حاج فردوسی ادعا کرده که برنامه‌ی منهاج فردوسیان را از امام عصر (ارواحنا فداه) گرفته است، زمان،‌ مکان و کیفیت این دریافت را بیان کنید‌. /
جواب: از دیدگاه شیعه، تمام افاضات و عنایات عالم هستی به واسطه‌ی رسول اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به امام هر زمان و از امام هر زمان به مردم آن زمان ‌می‌رسد و در قوس صعود نیز اعمال بندگان به محضر امام هر زمان می‌رسد و از امام هر زمان به رسول اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و از ایشان به محضر مقدس باری تعالی‌.
با این حساب، اگر عنایات حق متعال را منسوب به خدا کنیم، با سایر ادیان ابراهیمی مانند یهودیان و مسیحیان مشترک خواهیم بود؛ اگر عنایات و نعمت‌های خدای متعال را از سوی خدای تعالی و به واسطه‌ی رسول اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) بدانیم، با اهل سنت و جماعت مشترک خواهیم بود؛ ولی اگر آن را از عنایات خدای تعالی به واسطه‌ی رسول اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و به دست با برکتِ حضرت ولی الله الاعظم (ارواحنا فداه) بدانیم، منحصر به دیدگاه اصیل شیعه خواهد بود‌.
این که در برخی نوشته‌ها یا گفته‌هایم آمده است که این منهاج فردوسیان از عنایات مولایمان حضرت صاحب الامر (ارواحنا فداه) است نه به این معنی است که در زمان یا مکان خاصی با ایشان ملاقات داشته و طی یک یا چند تشرف به محضر باهر النور آن حضرت، این قواعد و قوانین را دریافت کرده است؛ بلکه به این معنی است که افاضه‌ی آن بر قلب و ذهنش از عنایات خدای تعالی به واسطه‌ی رسول اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و جانشین برحقشان حضرت ولی الله الحجه (ارواحنا فداه) است‌. بارها و به صراحت، هرگونه تشرف به محضر آن عزیزِ عالم هستی را برای خودم انکار کرده‌ام، هر چند هر صبح و شام در چنین آرزویی به سر می‌بردم.





:: برچسب‌ها: حاج فردوسي , منهاج فردوسيان , قرآن , عرفان , اسلام ناب , تشيع خالص , سير و سلوک , سير الي الله , معرفت , معرفة الله , قاضي , علامه طباطبايي , علامه طهراني , منهاجي , نقد منهاج فردوسيان , اشکالات منهاج فردوسيان , اشکال حاج فردوسي , ظهور , امام زمان , امام عصر , بهجت , آيت الله بهجت , سيد هاشم حداد , پناهيان , محمد شجاعي , مرکز نشر , آيت الله , تصوف , صوفي , رسم الخط , قرآن , القرآن العظيم , القرآن العزيز , القرآن المجيد , رسم الخط حاج فردوسي , رسم الاملاء ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: